Fotografowie ślubni mają różne style pracy i robią różne zdjęcia. Jest jednak kilka sposobów, które pomogą Ci sprawić, aby zdjęcia ślubne były jeszcze lepsze – niezależnie od wyboru fotografa.

Porządek w miejscu, gdzie będą trwać przygotowania.

Jedna z najbardziej oczywistych wskazówek, a jednak bardzo ważna. Pamiętaj aby uporządkować pokój przed przyjściem fotografa. Czasem wystarczy zwrócić uwagę na tak podstawowe drobiazgi jak posprzątanie półek, zebranie ubrań, ściągnięcie folii z sukni ślubnej, wyniesienie brudnych szklanek.

Warto również poprosić wizażystkę aby swoje narzędzia pracy poukładała tak aby nie sprawiały wrażenia chaosu.

Każdy profesjonalny fotograf powinien zwrócić uwagę na takie szczegóły i unikać umieszczania ich w kadrze jednak bardziej liczy się dla nas uchwycenie decydującej chwili i emocji.

pokój do przygotowań ślubnych

Wielkość pokoju.

Warto zadbać o to, aby ubieranie sukni ślubnej przebiegało w największym pokoju w domu/mieszkaniu. W tych momentach Pannie Młodej zazwyczaj towarzyszą dodatkowe osoby i możliwość swobodnego przemieszczania się dokoła tego małego zamieszania jest dla fotografa niezwykle istotna i ułatwia skomponowanie świetnych ujęć.

Okna i oświetlenie

Fotografia polega na odpowiednim uchwyceniu światła, a niekorzystne oświetlenie potrafi zepsuć nawet najlepsze ujęcia. Uwielbiamy naturalne światło, które sprawia że wyglądasz lepiej. Oto dwie wskazówki pomagające uzyskać najlepsze światło do naszych zdjęć:

1. Wybierz pokój z dużymi oknami. Rozsuń żaluzje i rolety. Zadbaj o to aby firanki i kotary nie blokowały światła.

2. Wyłącz światła. Sztuczne oświetlenie działa niekorzystnie na zdjęcia. Światło wpadające do pokoju przez okna jest dla nas dużo bardziej atrakcyjne, nawet w sytuacji gdy wydaje Ci się że w pokoju jest za ciemno do zdjęć.

Detale

Uwielbiamy detale. Tak wiele czasu spędzasz na ich dobieraniu – warto więc poświęcić kilka chwil aby je odpowiednio sfotografować.

Oto mała lista przedmiotów, które warto przygotować i położyć w widocznym miejscu w pokoju przygotowań:

– suknia ślubna

– buty panny młodej

– biżuteria

– perfumy

– welon

– bukiet

Może są jeszcze inne drobiazgi (chociażby podarowane Ci przez przyszłego męża), które będziesz mieć przy sobie tego dnia ?

przygotowania do współpracy z fotografem ślubnym

Ludzie. 

Ważne jest dla nas aby uwiecznić wszystkie ważne osoby, które będą Wam towarzyszyć tego Wielkiego Dnia.

Oto kilka wskazówek dla Ciebie i Twojej rodziny:

– uśmiechajcie się, jednak niech nie będzie to wymuszony uśmiech; dzień ślubu to bardzo radosny czas – warto więc pozostać w dobrym nastroju

– nie zmuszaj się do patrzenia w obiektyw, nie należy też się stresować i sztucznie unikać spontanicznych spojrzeń na aparat, będziemy szczęśliwi jeśli uda nam się uchwycić radosne spojrzenia, ale wymuszone wpatrywanie się w fotografa nie wygląda korzystnie na zdjęciach

– nie bój się aparatu – wiele osób wyraża niepokój w chwilach gdy są obserwowani przez obiektyw aparatu; jesteśmy profesjonalistami i staramy się uchwycić naturalne, spontaniczne momenty na których będziecie wyglądać dobrze

jak zachowywać się przy fotografie

Plan dnia

Zawsze docieramy na miejsce wcześniej niż jest to potrzebne. Pozwala nam to zapoznać się z miejscem, w którym będziemy fotografować, przywitać się ze wszystkimi obecnymi i sfotografować detale zanim dojdzie do kluczowych wydarzeń tego szczególnego dnia.

Oczywiście każdy dzień ślubu jest inny  i dlatego omawiamy z naszymi Młodymi Parami harmonogram dnia i wspólnie ustalamy kiedy mamy pojawić się na posterunku.

Na koniec..

Moment kiedy zakładasz suknię, chwila gdy dumni rodzice patrzą na Ciebie gotową do ślubu, sekunda w której dociera do Ciebie jak ważny jest dzień ślubu… To wszystko to krótkie momenty, które uwielbiamy uwieczniać.

Jeśli zastanawiasz się nad zrezygnowaniem z robienia zdjęć podczas przygotowań pomyśl jak ważne będą to dla Ciebie chwile za 10-15 lat.